Infornacja o funkcjonowaniu ośrodka - aktualizacja
- Szczegóły
Mając na uwadze konieczność zabezpieczenia ciągłości udzielanej pomocy oraz zabezpieczenie mieszkańców przed rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 wprowadza się działania mające na celu ograniczenie do niezbędnego minimum bezpośrednich kontaktów służących realizacji świadczeń prowadzonych przez GOPS:
- Ośrodek pomocy społecznej przyjmuje klientów wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami ośrodka (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej).
- W przypadku konieczności bezpośredniego kontaktu obsługa klienta będzie się odbywała w strefie wyznaczonej, w której przebywać może wyłącznie jedna osoba.
- Podstawową formą kontaktu z pracownikami ośrodka jest rozmowa telefoniczna lub kontakt mailowy.
Czytaj więcej: Infornacja o funkcjonowaniu ośrodka - aktualizacja
Nieodpłatna pomoc prawna
- Szczegóły
Powiat Cieszyński informuje, iż w czasie zagrożenia związanego z rozprzestrzenianiem się koronowirusa SARS-CoV-2 istnieje możliwość skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej udzielanej telefonicznie lub za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość.
Szczegóły pod numerem telefonu 33 4777 239 lub na stronach internetowych: www.powiat.cieszyn.pl/szybkieMenu/pomoc-prawna bip.powiat.cieszyn.pl/artykul/265/7599/pomoc-prawna
ZUS - ważne informacje
- Szczegóły
W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego - w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów - Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w okresie od 14 do 30 kwietnia 2020 r. nadal funkcjonuje w ZUS w sposób niezakłócony obsługa klientów w Centrum Obsługi Telefonicznej.
Do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze w godz. 7-18 oraz dodatkowe numery telefonów:
- 22 290 87 01 - obsługa zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w dni robocze w godz. 7.00-15.00;
- 22 290 87 02, 22 290 87 03 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców w dni robocze w godz. 7.00-15.00.
Jednocześnie ZUS zachęca do zakładania profili na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Tarcza Antykryzysowa - dodatkowe numery telefonów
- Szczegóły
W okresie od 14 do 30 kwietnia 2020r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchamia dodatkowe numery telefonów do obsługi wniosków w ramach tarczy antykryzysowej w dni robocze w godz. 7.00-15.00
Nr kontaktowe to: 33 825 30 70, 33 825 30 71, 33 825 30 72, 33 825 30 73, 33 825 30 74, 33 825 30 62.
ZUS zachęca także do składania wniosków za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
We wszystkich placówkach ZUS przygotowalno także wyodrębnione strefy, w których mozna samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu – w skrzynkach „Wnioski przedsiębiorców – tarcza antykryzysowa”.
Tarcza Antykryzysowa - kontakt z ZUS
- Szczegóły
Poniżej przekazujemy dane kontaktowe do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych funkcjonujące od 30 marca do 10 kwietnia 2020r.
Numery telefonów bezpośrednich do doradców do spraw ulg i umorzeń oraz adres e-mail:
Oddział w Bielsku-Białej:
33 825 30 70
33 825 30 71
33 825 30 72
33 825 30 73
33 825 30 74
33 825 30 62
Wsparcie ZUS w ramach tarczy antykryzysowej
- Szczegóły
Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej – podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
„Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Oznacza to, że państwo przejmie na trzy miesiące pokrycie składek do ZUS od przedsiębiorców działających przed 1 lutego 2020 r.” - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnieni z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. przeciętnego wynagrodzenia, którzy opłacają składki tylko za siebie.
SENIOR-FON
- Szczegóły
W dniu 30 marca 2020r. Samorząd Województwa Śląskiego uruchamia usługę skierowaną do Seniorów Mieszkańców Województwa Śląskiego – Śląski Telefon dla Seniora SENIOR-fon. Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.
SENIOR-FON spełnia dwie funkcje:
- FUNKCJA nr 1 – TERAPEUTYCZNA, wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej. Dlatego ruszamy z przedmiotowym projektem;
Informacja dot. funkcjonowania ośrodka
- Szczegóły
- Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje klientów wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami ośrodka (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej). Obsługa klienta będzie się odbywała w strefie wyznaczonej.
- Kontakt klientów z pracownikami ośrodka następuje telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy ośrodka. Numery telefonów oraz adresy mailowe, za pośrednictwem których można kontaktować się z pracownikami zostały podane na stronie internetowej ośrodka oraz na głównych drzwiach wejściowych do Urzędu Gminy Zebrzydowice.