Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i zostałeś poszkodowany w wyniku powodzi, możesz złożyć wniosek o świadczenie interwencyjne. Jego celem jest wsparcie w dalszym prowadzeniu działalności
Możesz otrzymać świadczenie, jeśli jesteś przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy Prawo przedsiębiorców oraz prowadziłeś działalność 16 września 2024 r..
Ważne!
Jeśli w dniu 16 września 2024 r. miałeś zawieszoną działalność - warunek prowadzenia działalności na ten dzień jest spełniony. Zawieszenie działalności w tym przypadku traktowane jest jako jej prowadzenie. Warunek nie zostanie spełniony, jeżeli zaprzestałeś prowadzenia działalności, tj. zamknąłeś jej prowadzenie.
Pomocą mogą być więc objęte zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym wspólnicy spółek cywilnych, jak i osoby prawne i jednostki organizacyjne niebędące osobą prawną, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną.
Jako przedsiębiorca otrzymasz świadczenie, jeśli:
- poniosłeś szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz
- zobowiążesz się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz
- zobowiążesz się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r.
Świadczenie realizowane jest przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- w każdej naszej placówce oraz punktach mobilnych,
- dzwoniąc na dedykowaną infolinię pod numery telefonów 33 825 31 34, 76 876 45 76 oraz 502 008 984 (konsultanci są dostępni w dni robocze, pon. - pt., godz. 8.00 - 15.00),
- dzwoniąc na infolinię Centrum Kontaktu Klientów (CKK) pod numer telefonu 22 560 16 00 (konsultanci są dostępni w dni robocze, pon. - pt., godz. 7.00 - 18.00).
Opracowano na podstawie danych ZUS.