Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i zostałeś poszkodowany w wyniku powodzi, możesz złożyć wniosek o świadczenie interwencyjne. Jego celem jest wsparcie w dalszym prowadzeniu działalności

Możesz otrzymać świadczenie, jeśli jesteś przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy Prawo przedsiębiorców  oraz prowadziłeś działalność 16 września 2024 r..

Ważne!
Jeśli w dniu 16 września 2024 r. miałeś zawieszoną działalność - warunek prowadzenia działalności na ten dzień jest spełniony. Zawieszenie działalności w tym przypadku traktowane jest jako jej prowadzenie. Warunek nie zostanie spełniony, jeżeli zaprzestałeś prowadzenia działalności, tj. zamknąłeś jej prowadzenie.

Pomocą mogą być więc objęte zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym wspólnicy spółek cywilnych, jak i osoby prawne i jednostki organizacyjne niebędące osobą prawną, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną.

Jako przedsiębiorca otrzymasz świadczenie, jeśli:

  • poniosłeś szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz
  • zobowiążesz się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz
  • zobowiążesz się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r.

Świadczenie realizowane jest przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Szczegółowe informacje można uzyskać:

  • w każdej naszej placówce oraz punktach mobilnych,
  • dzwoniąc na dedykowaną infolinię pod numery telefonów 33 825 31 34, 76 876 45 76 oraz 502 008 984 (konsultanci są dostępni w dni robocze, pon. - pt., godz. 8.00 - 15.00),
  • dzwoniąc na infolinię Centrum Kontaktu Klientów (CKK) pod numer telefonu 22 560 16 00 (konsultanci są dostępni w dni robocze, pon. - pt., godz. 7.00 - 18.00).

Opracowano na podstawie danych ZUS.