W przypadku problemów dotyczących uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego Osoba zgłaszająca powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego pod nr telefonu 22 11 22 111 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:
- danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu);
- podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail);
- przedstawiła krótki opis problemu.
W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:
- dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu,
- wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.
Następnie:
- Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania,
- POT prowadzi postępowanie wyjaśniające,
- POT wydaje decyzję administracyjną,
- POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.