W przypadku problemów dotyczących uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego Osoba  zgłaszająca powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego pod nr telefonu  22 11 22 111 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:

  • danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu);
  • podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail);
  • przedstawiła krótki opis problemu.

W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:

  • dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu,
  • wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.

Następnie:

  • Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania,
  • POT prowadzi postępowanie wyjaśniające,
  • POT wydaje decyzję administracyjną,
  • POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.