W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego - w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów - Zakład Ubezpieczeń Społecznych  informuje, że w okresie od 14 do 30 kwietnia 2020 r. nadal funkcjonuje w ZUS w sposób niezakłócony obsługa klientów w Centrum Obsługi Telefonicznej.

Do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze w godz. 7-18 oraz dodatkowe numery telefonów:

  • 22 290 87 01 - obsługa zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w dni robocze w godz. 7.00-15.00;
  • 22 290 87 02, 22 290 87 03 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców w dni robocze w godz. 7.00-15.00.

Jednocześnie ZUS zachęca  do zakładania profili na  Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.


Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
We wszystkich placówkach ZUS przygotowano dla Państwa wyodrębnione strefy, w których mogą Państwo samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.

Jednocześnie informujemy, że od 14 do 24 kwietnia br. odwołane zostały wszystkie zaplanowane badania lekarskie prowadzone przez lekarzy orzeczników, komisje lekarskie, konsultantów Zakładu